Sabtu, 07 Januari 2012

Mengapa Setelah Terlahir Aku Dibuang



Bissmillah ...

"Ibu..!
Aku cuma hendak bertanya.
Kenapa begini jadinya.?
Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya..?!

Ibu masih ingat 14 februari gak..??
Malam itu ibu ada janji bertemu dengan jejaka itu..
Dia katakan, dia cinta ibu.
Benarkah itu Bu..??

Dia puja dan puji ibu..
Dia rayu dan belai ibu..
Katanya cinta hanya untuk Ibu..
Benarkah itu Bu..??

Ibu terhayal dengan bujuknya.
Ibu terbuai dalam bicaranya.
Ibu terlena oleh bisikan nya.
Benarkah itu Bu..??

Tapi benarkah itu Bu..??

Ibu tak berdaya saat dia peluk ibu..
Ibu izinkan dia sentuh tubuh ibu..
Dia bilang mau bukti cinta dari ibu..
Ibu pun puas dapat buktikan kesetiaan ibu..

Kini...
Masa itu pun telah berlalu..

Hari ini lepas sembilan [9] bulan.
Benih yang ibu tanam dengan jejaka itu membuahkan hasil..
Hari ini buah cinta ibu dengan jejaka itu telah terlahir..
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah terlahir..

Tapi benarkah itu Bu..??

Kenapa jejaka itu tidak bersama ibu menyambut kelahiran ku..??
Kemana dia pergi, hingga tidak Adzankan ke telinga ku..??
Mengapa ibu pun benci aku..??
Hingga ibu tega membuang ku..
Sedangkan aku lah semaian tanda cinta kalian..
Mengapa ibu...???

Ibu...!
Tak terasakah sakit dan perih..??
Tak bergunakah kasih dan sayang..
Dan tidak lagi kah ibu ber Tuhan..???
Hingga aku terbuang..?!
Benarkah ibu...???
Benarkah begitu..???

(by: Berpegang Teguh pada Al-Qur'an & As-Sunnah)

T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

 
;